Αψεγάδιαστος…

Επιμέλεια: Στάθης Μασκαλίδης

Αψεγάδιαστος...Ιδανικά εξελίσσεται, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, το αγωνιστικό τριήμερο στην Ιαπωνία για τον Ντάνι Πεντρόσα. Ο Ισπανός, μετά την επιβλητική του εμφάνιση στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, όπου σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους της ημέρας, χθες ήταν και πάλι εξαιρετικός, κατακτώντας για δεύτερη φορά στο φετινό Πρωτάθλημα την pole position. Μάλιστα, νωρίτερα, στο τρίτο σκέλος των ελευθέρων δοκιμών που πραγματοποιήθηκε το πρωί ήταν και πάλι στην κορυφή με 1:47.155, επίδοση που φυσικά «κατέβασε» στις κατατακτήριες δοκιμές γυρίζοντας την πίστα στο 1:45.864, που ήταν αρκετό για να του χαρίσει την πρώτη θέση.

Δίπλα του, θα βρίσκεται ο Βαλεντίνο Ρόσι, με το 1:46.255, που σημείωσε λίγα λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας και τον είχε φέρει προσωρινά στην pole position, πριν ο Πεντρόσα… μιλήσει τελευταίος.

Την πρώτη σειρά του γκριντ συμπληρώνει ο Νίκι Χέιντεν, με 1:46.575. Το στοιχείο που τους ενώνει και ίσως να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του σημερινού αγώνα είναι ότι και οι τρεις τρέχουν με ελαστικά της Michelin. Απογοητευτικό το αποτέλεσμα για τον Κέισι Στόνερ, που θα εκκινήσει από την ένατη θέση, όντας 1.25 δευτερόλεπτα μακριά από τον poleman, σε ένα Grand Prix, στο οποίο αν καταφέρει να τερματίσει μπροστά από τον Ρόσι στέφεται και μαθηματικά παγκόσμιος πρωταθλητής. Αυτή είναι και η χειρότερη θέση που καταλαμβάνει φέτος σε κατατακτήριες δοκιμές ο 22χρονος Αυστραλός.

Στα 250cc, Ιάπωνας Σουχέι Αογιάμα (Honda) πήρε την πρώτη pole της καριέρας του μέσα στο «σπίτι» του, με τους Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Honda) και Χόρχε Λορένθο (Aprilia) να ακολουθούν. Τέλος, στα 125cc, ο Ματία Παζίνι (Aprilia) θα εκκινήσει από την πρώτη θέση του γκριντ, ενώ οι Τομογιόσι Κογιάμα (Aprilia) και Γκάμπορ Ταλμάσι (Derbi) κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.

Pole position GP Ιαπωνίας
Αναβάτης Ομάδα Χρόνος
1. Ντάνι Πεντρόσα Repsol Honda (M) 1:45.864
2. Βαλεντίνο Ρόσι Fiat Yamaha (M) 1:46.255
3. Νίκι Χέιντεν Repsol Honda (M) 1:46.575
4. Ράντι ντε Πουνιέ Kawasaki Racing (B) 1:46.643
5. Τόνι Ελίας Gresini Honda Gresini (B) 1:46.804
6. Άντονι Γουέστ Kawasaki Racing (B) 1:46.912
7. Κόλιν Έντουαρντς Fiat Yamaha (M) 1:46.997
8. Λόρις Καπιρόσι Ducati Marlboro (B) 1:47.047
9. Κέισι Στόνερ Ducati Marlboro (B) 1:47.121
10. Μάρκο Μελάντρι Honda Gresini (B) 1:47.136
11. Τζον Χόπκινς Rizla Suzuki (B) 1:47.163
12. Σίνια Νακάνο Konica Minolta Honda (M) 1:47.295
13. Κουσόκε Ακιγιόσι Rizla Suzuki (B) 1:47.316
14. Κάρλος Τσέκα Honda LCR (M) 1:47.334
15. Αλεξ Μπάρος Pramac d`Antin (B) 1:47.367
16. Μακότο Ταμάντα Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1:47.714
17. Κρις Βερμιούλεν Rizla Suzuki (B) 1:47.914
18. Σιλβέν Γκουιντολί Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1:48.085
19. Ακίρα Γιαναβάγκα Kawasaki Racing (B) 1:48.569
20. Σινίσι Ίτο Pramac d`Antin (B) 1:49.548
21. Κέρτις Ρόμπερτς Team Roberts (M) 1:50.035

«Πόλεμος» για ελαστικά
Στη Formula 1 το εφάρμοσαν φέτος. Στο WRC θα το επιβάλουν από του χρόνου. Στο Moto GP… το σκέφτονται. Το θέμα των ελαστικών έχει πονέσει πολύ αναβάτες και ομάδες κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, καθώς η Bridgestone δείχνει ασυναγώνιστη στις περισσότερες πίστες και οι άνθρωποι της Michelin έχουν γίνει αρκετές φορές αποδέκτες παραπόνων. Έτσι, η Dorna, διά στόματος Καρμέλο Εθπελέτα, πρότεινε από το 2008 να υπάρχει ένας προμηθευτής ελαστικών για όλες τις ομάδες.

«Καταθέσαμε μια πρόταση σήμερα (σ.σ. χθες) στη συνεδρίαση της επιτροπής των Grand Prix, με σκοπό να καταλήξουμε σε συμφωνία με όλους τους προμηθευτές ελαστικών για το 2008, με αφορμή το γεγονός ότι ορισμένοι κατασκευαστές πιστεύουν ότι δεν μπορούν να έχουν ανταγωνιστικά ελαστικά. Έτσι, νομίζουμε ότι η καλύτερη λύση είναι να πάμε σε κανονισμό για έναν προμηθευτή για όλους» τόνισε ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα του Moto GP και κατέληξε: «Πρόκειται μόνο για μία αρχική πρόταση. Αν το θέμα δεν ξεκαθαρίσει μέχρι το Grand Prix της Μαλαισίας, τότε όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές θα αξιολογήσουν την κατάσταση τότε και θα πάρουν την τελική τους απόφαση».

Άμεση ήταν πάντως η αντίδραση της Michelin, που γνωρίζει ότι δεν έχει καμία τύχη να αναλάβει το συγκεκριμένο ρόλο αν τελικά αποφασιστεί κάτι τέτοιο. «Φαίνεται ότι κάποιος προσπαθεί να προωθήσει αυτόν τον κανονισμό. Δεν ξέρω αν είναι μια εταιρία ελαστικών ή κάποια ομάδα ή ακόμα και κάποιος αναβάτης. Αυτή η κίνηση δε θα ωφελήσει το σπορ» ήταν τα λεγόμενα του αθλητικού διευθυντή της γαλλικής εταιρίας, Φρέντερικ-Χένρι Μπιαμπάουντ.

Διαφωνούν Ρόσι – Στόνερ
Μπορεί σήμερα στην Ιαπωνία να διεξάγεται ένα από τα τελευταία Grand Prix του Πρωταθλήματος, ωστόσο όπως ήταν αναμενόμενο το κυρίαρχο θέμα χθες ήταν η πρόταση που κατέθεσε η Dorna, για την ανάθεση της προμήθειας ελαστικών σε μία εταιρία από την επόμενη σεζόν. Ο Βαλεντίνο Ρόσι ήταν ένας από αυτούς που καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς αντιμετώπισε προβλήματα με τα ελαστικά της Michelin, τα οποία υστερούσαν φανερά στο μεγαλύτερο κομμάτι του Πρωταθλήματος έναντι αυτών της Bridgestone. Δεδομένης της δυσαρέσκειάς του, που την είχε εκφράσει πολλές φορές και δημόσια, ο «γιατρός» τάχθηκε υπέρ της πρότασης της Dorna.

«Για μένα είναι καλό, επειδή θεωρώ ότι ειδικά τη φετινή σεζόν τα ελαστικά έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο. Κάποιες φορές η Michelin ήταν καλύτερη, πολύ περισσότερες η Bridgestone, αλλά ήταν σαν να παρακολουθούσαμε δύο διαφορετικά Πρωταθλήματα. Το καλύτερο είναι να ξεκινάμε όλοι από το ίδιο σημείο» τόνισε ο Ιταλός αναβάτης. Με την άποψη αυτή, όμως, δεν συμφωνεί καθόλου ο Κέισι Στόνερ, ο οποίος εξέφρασε τη στήριξη του στη Michelin! «Πιστεύω ότι τα πράγματα πρέπει να μείνουν όπως είναι» δήλωσε αρχικά ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας και στη συνέχεια αναφέρθηκε και σε αυτούς που θέλουν την αλλαγή, «καρφώνοντας» τον Ρόσι.

«Νομίζω ότι ξεχνούν τι έχει κάνει αυτή η εταιρία γι’ αυτούς τα τελευταία χρόνια. Έχουν πολύ, πολύ μικρή μνήμη. Ο Βαλεντίνο κέρδισε πολλά Πρωταθλήματα με αυτή την εταιρία. Ήταν πολύ καλή γι’ αυτόν για αρκετά χρόνια και τώρα ξαφνικά, με αφορμή μία κακή χρονιά, κατά την οποία δεν κερδίζει, ήρθε η καταστροφή και θέλει να αλλάξει εταιρία».

Στην pole ο Τόμζικ
Το πρώτο βήμα για την κατάκτηση της νίκης, στο σημερινό προτελευταίο αγώνα της σεζόν, που θα φιλοξενηθεί στη Βαρκελώνη, έκανε ο Μάρτιν Τόμζικ. Ο εκ των διεκδικητών του φετινού τίτλου στο Πρωτάθλημα DTM θα εκκινήσει από την pole position, καθώς χθες σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, γυρίζοντας τη βρεγμένη πίστα της Καταλανίας σε 1:18.689. Δίπλα του θα έχει τον Μίκα Χάκινεν, ενώ στη δεύτερη σειρά του γκριντ θα βρίσκονται οι Μπρούνο Σπένγκλερ και Μπερντ Σνάιντερ. Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Αλέξανδρος Μαργαρίτης, ο οποίος κατάφερε να προκριθεί στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας και με επίδοση 1:20.061 ήταν στην όγδοη θέση. «Οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν καλές για μένα. Αφότου δεν καταφέραμε κάτι καλύτερο από τη 13η θέση στη στεγνή πίστα χθες και σήμερα το πρωί, ήμουν σημαντικά ταχύτερος στο βρεγμένο. Τώρα θέλω να σημειώσω βαθμούς αύριο (σ.σ. σήμερα)» τόνισε ο Έλληνας οδηγός.

Αναλυτικά η σημερινή σειρά εκκίνησης: 1. Μάρτιν Τόμζικ (Audi) 1:18.689, 2. Μίκα Χάκινεν (Mercedes) 1:18.868, 3. Μπρούνο Σπένγκλερ (Mercedes) 1:19.483, 4. Μπερντ Σνάιντερ (Mercedes) 1:19.498, 5. Τζέιμι Γκριν (Mercedes) 1:19.540, 6. Γκάρι Πάφετ (Mercedes) 1:19.617, 7. Τίμο Σνάιντερ (Audi) 1:19.766, 8. Αλέξανδρος Μαργαρίτης (Mercedes) 1:20.061, 9. Μάικ Ροκενφέλερ (Audi) 1:19.685, 10. Ματίας Έκστρομ (Audi) 1:19.744, 11. Τομ Κρίστενσεν (Audi) 1:20.164, 12. Πολ Ντι Ρέστα (Mercedes) 1:20.20