Επιμέλεια: Στάθης Μασκαλίδης
Ταξίδι στο… άγνωστο με βάρκα την ελπίδα θα θυμίζει το κυριακάτικο Grand Prix στην Ιαπωνία. Η ανακαινισμένη πίστα του Φούτζι επιστρέφει έπειτα από τρεις δεκαετίες και κάτι (το 1976 φιλοξένησε για τελευταία φορά αγώνα της Formula 1), στη θέση της Σουζούκα και οι 22 οδηγοί καλούνται να αποκρυπτογραφήσουν ακόμη ένα «γρίφο» του Γερμανού αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.
Με τη σεζόν να πλησιάζει στο τέλος της, καθώς απομένουν μόλις τρεις στροφές για το πέσιμο της καρό σημαίας, η ανάγκη για κατάκτηση βαθμών είναι επιτακτική και κάθε λάθος των πρωτοπόρων (Λιούις Χάμιλτον, Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν) μπορεί να κοστίσει ακόμη και τον τίτλο.
McLaren
Στη βρετανική ομάδα το κλίμα δεν είναι και το ιδανικότερο. Η λέξη ηρεμία έχει ξεχαστεί για τα καλά στο στρατόπεδο του… διοικητή Ρον Ντένις, όμως από τη στιγμή που Αλόνσο και Χάμιλτον παραμένουν οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, άπαντες οφείλουν να επικεντρωθούν στο στόχο τους, ώστε να μην απωλέσουν το πλεονέκτημά τους.
Ferrari
Μετά το επιβλητικό 1-2 στο Σπα, που χάρισε και μαθηματικά τον τίτλο κατασκευαστών στη Scuderia, ο επόμενος στόχος δεν είναι άλλος από τη στέψη και στους οδηγούς. Ο Κίμι Ράικονεν, είναι σε καλύτερη θέση από τον Φελίπε Μάσα, αλλά οι 13 βαθμοί που τον χωρίζουν από τον Χάμιλτον τον υποχρεώνουν να ελπίζει και σε κακές εμφανίσεις του Βρετανού. Ο Φινλανδός ξέρει ότι η κατάκτηση του Πρωταθλήματος δεν είναι στο χέρι του, αλλά δεν πρόκειται να πετάξει λευκή πετσέτα, πόσο μάλλον σε μια πίστα που φαίνεται να ταιριάζει στα κόκκινα μονοθέσια.
BMW-Sauber
Με την τρίτη θέση στους κατασκευαστές ήταν όλοι ευτυχισμένοι. Φανταστείτε τώρα που βγήκαν δεύτεροι έστω και λόγω της τιμωρίας της McLaren. Οι στόχοι για φέτος έχουν επιτευχθεί και με το παραπάνω και Νικ Χάιντφελντ και Ρόμπερτ Κιούμπιτσα απλά πάνε γι’ ακόμη ένα καλό αποτέλεσμα.
Renault
Ήδη στην περσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια μετά την απογοητευτική χρονιά κοιτάνε στο 2008 και Τζιανκάρλο Φιζικέλα και Χάικι Κοβαλάινεν απλά θα επιδιώξουν να μετριάσουν τις εντυπώσεις.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους, η Williams θα παλέψει και πάλι για τους βαθμούς, όπως και η Red Bull. Οι Honda και Super Aguri για έναν καλό αγώνα, ενώ Toro Rosso και Spyker για να γράψουν όσους περισσότερους γύρους μπορούν. Τελευταία αφήσαμε την Toyota, για τον απλούστατο λόγο ότι η ιαπωνική εταιρία από το 2000 έχει στην κατοχή της το 93% των μετοχών της Fuji Speedway και φυσικά μέσα στην έδρα της θέλει να ευχαριστήσει το κοινό της, παίρνοντας κάποιο βαθμό.
«Η πίεση στον Φερνάντο»
Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι αυτός που πρέπει να αισθάνεται πίεση σύμφωνα με τον Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός θεωρεί ότι δεν έχει τίποτα να χάσει στους τρεις εναπομείναντες αγώνες, σε αντίθεση με τον παγκόσμιο πρωταθλητή ομόσταβλό του.
«Δεν έχω τίποτα να χάσω. Αυτός υπερασπίζεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, όποτε αυτός θα πρέπει να αισθάνεται περισσότερη πίεση. Αλλά στους τελευταίους δύο αγώνες έχει πάει πολύ καλά. Δεν ξέρω αν έχει ξεφορτώσει ένα βάρος ή κάτι άλλο. Ξαφνικά, φαίνεται να είναι αρκετά χαρούμενος στην ομάδα ή με τον εαυτό του τουλάχιστον» είπε ο 22χρονος, ενώ αναφερόμενος στο συμβάν που έλαβε χώρα στην εκκίνηση του βελγικού Grand Prix, όπου ο Αλόνσο τον έβγαλε εκτός πίστας, προειδοποίησε ότι και αυτός μπορεί να γίνει επιθετικός.
«Και οι δυο μας θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να θυμόμαστε ότι βρισκόμαστε στην ίδια ομάδα. Πιθανότατα θα του μιλήσω αργότερα στο Σαββατοκύριακο γι αυτό, γιατί δεν έχουμε μιλήσει από τότε και έχω τη δική μου άποψη για το τι συνέβη. Εδώ είναι ένας διαφορετικός αγώνας, μια διαφορετική ημέρα, αλλά όταν βρισκόμαστε εκεί έξω δεν πρόκειται να χαριστούμε, αυτό είναι σίγουρο. Θα παρακολουθώ πολύ πιο προσεκτικά τις κινήσεις του όταν θα βρίσκεται γύρω μου πλέον. Οδηγώ για να διατηρήσω το μονοθέσιο στην πίστα και να είμαι δίκαιος με όλους, αλλά αν θέλει να είναι τόσο επιθετικός, τότε μπορώ να είμαι το ίδιο επιθετικός. Αλλά δεν πρόκειται ποτέ να πάρω ανόητα ρίσκα».
Στη διάθεση του… Κίμι
Μαθηματικά, είναι ακόμη στο κόλπο του τίτλου. Όμως οι 20 βαθμοί που τον χωρίζουν από τον Λιούις Χάμιλτον, είναι αρκετοί για να… μειώνουν αισθητά τις ελπίδες του να πετύχει αυτόν το στόχο. Πόσω μάλλον από τη στιγμή που απομένουν μόλις τρεις αγώνες για να ολοκληρωθεί η σεζόν. Ο Φελίπε Μάσα, όσο του το επιτρέπουν οι αριθμοί, θα θεωρείται εκ των διεκδικητών του Πρωταθλήματος, αλλά και ο ίδιος ξέρει ότι η κατάσταση δύσκολα θα ανατραπεί.
Έτσι, ο Βραζιλιάνος αποφάσισε να θέσει εαυτό στη διάθεση του… Κίμι, ώστε να στεφθεί ο ομόσταβλός του παγκόσμιος πρωταθλητής, έστω κι αν ούτε στην περίπτωση του Φινλανδού τα πράγματα είναι ευνοϊκά, καθώς απέχει 13 βαθμούς από την κορυφή. «Δουλεύω για την ομάδα. Αν δεν έχω ευκαιρία να κατακτήσω τον τίτλο, τότε σίγουρα θα τη βοηθήσω. Είναι πολύ δίκαιοι μαζί μου. Είχαμε ένα πολύ καλό Πρωτάθλημα και υπήρχε ισότητα σε όλη τη διάρκειά του. Είμαι ξεκάθαρος. Θα κάνω το καλύτερο δυνατό για το καλό της ομάδας» τόνισε ο Μάσα, που όπως είπε δεν έχει καμία επίσημη εντολή να λειτουργήσει ως δεύτερος οδηγός, ενώ έκανε κι έναν μίνι απολογισμό της χρονιάς.
«Κέρδισα τρεις αγώνες, ενώ σε άλλους έφτασα κοντά στη νίκη, οπότε είμαι ευχαριστημένος. Όμως, δεν είμαι χαρούμενος με τα προβλήματα που είχαμε και τα οποία σίγουρα ήταν πάρα πολλά. Για να κατακτήσεις τον τίτλο, πρέπει να είσαι τέλειος σε όλα και φέτος η αξιοπιστία μας δεν ήταν τέτοια, αλλά είμαι ικανοποιημένος».
«Θα μιλήσω στην πίστα»
Αποφασισμένος να δώσει τη δική του απάντηση σε όσα έχουν δει τον τελευταίο καιρό το φως της δημοσιότητας είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Όχι, ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει προγραμματίσει να παραχωρήσει κάποια συνέντευξη Τύπου για να δώσει εξηγήσεις, για τα όσα του καταλογίζονται για τη… συμβολή του στην τιμωρία της McLaren, για το Stepneygate. Ούτε καν για το γεγονός ότι σύμφωνα με τον Ρον Ντένις δεν λένε ούτε καλημέρα, αφού ο ίδιος ισχυρίζεται ότι έχουν μιλήσει πρόσφατα. Αντίθετα, ο Ισπανός, που παρεμπιπτόντως διέψευσε και τις φήμες που τον θέλουν να… κοιτάζει προς την έξοδο από τη βρετανική ομάδα, σκοπεύει να μιλήσει με τον τρόπο που έχει μάθει να το κάνει τα τελευταία δύο χρόνια. Μέσα στην πίστα. «Σχετικά με την κατασκοπεία, δε θα πω τίποτα. Θα προσπαθήσω να μιλήσω μέσα στην πίστα.
Πολλά πράγματα που έχουν ειπωθεί για μένα είναι λάθος, αλλά δε θα χάσω χρόνο με το να απαντάω κάθε μέρα σε ό,τι ακούγεται. Αυτή τη στιγμή είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στους τρεις τελευταίους αγώνες», τόνισε αρχικά ο πιλότος της McLaren και αναφέρθηκε στα σενάρια που τον φέρνουν μία στη Renault και μία στη Ferrari: «Για τον επόμενο χρόνο έχω συμβόλαιο με την ομάδα και δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Δουλεύω με όλους από την αρχή της σεζόν χωρίς να υπάρξει κάποια μεταβολή στις σχέσεις μας. Όλοι κάνουν το καλύτερο δυνατό για να πετύχουμε καλά αποτελέσματα. Έχω κερδίσει τέσσερις αγώνες, έχω ανέβει αρκετές φορές στο βάθρο και παλεύω για τον τίτλο. Οπότε όλα είναι μια χαρά και είμαι χαρούμενος».