Τα στοιχεία που οδήγησαν το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στην απόφαση να κρίνει ένοχη τη McLaren και να την τιμωρήσει με το πρόστιμο μαμούθ των 100 εκατομμυρίων δολαρίων και με μηδενισμό στο Πρωτάθλημα των κατασκευαστών, δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με αυτά, καθοριστικό ρόλο στην υπόθεση έπαιξαν τα mail που αντάλλαξαν ο δοοκιμαστής της ομάδας Πέντρο ντε λα Ρόσα και ο Φερνάντο Αλόσνο, τα οποία είχαν ως θέμα πληροφορίες για τη Ferrari και τα οποία οι ίδιοι προσκόμισαν στη FIA, μετά από σχετικό αίτημα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.
Επίσης, με βάση στοιχεία που προήλθαν από την ιταλική αστυνομία η επικοινωνία του Μάικ Κάφλαν με τον Νάιτζελ Στέπνεϊ ήταν πιο τακτική απ’ ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί.
Τα mail του Ντε λα Ρόσα
Τα κυριότερα στοιχεία που αναγράφονται στις 14 σελίδες, που εξηγούν το γιατί το ΠΣΜΑ αποφάσισε να «εξοντώσει» τη βρετανική ομάδα, είναι τα παρακάτω: Στις 21 Μαρτίου ο Πέντρο Ντε λα Ρόσα έστειλε mail στον Κάφλαν, στο οποίο έγραφε: «Γειά σου Μάικ, γνωρίζεις την κατανομή βάρους του Κόκκινου Μονοθεσίου; Θα ήταν σημαντικό για μας να το γνωρίζουμε ώστε να προσπαθήσουμε να το δοκιμάσουμε στον προσωμοιωτή. Ευχαριστώ εκ των προτέρων, Πέντρο.
Υ.Γ. Θα είμαι στον προσομοιωτή αύριο».
Ο Κάφλαν απάντησε με γραπτό μήνυμα από το κινητό του, δίνοντας τα στοιχεία που ζητούσε ο Ισπανός, αν και τελικά οι πληροφορίες αυτές δε χρησιμοποιήθηκαν. Στις 25 Μαρτίου, ο Ντε λα Ρόσα έστειλε mail στον Αλόνσο, αποκαλύπτοντας του την κατανομή βάρους στα μονοθέσια της Ferrari που θα έτρεχαν στην Αυστραλία. Ο Αλόνσο απάντησε: «Η κατανομή βάρους με εκπλήσσει. Δεν γνωρίζω αν είναι 100% αξιόπιστη, αλλά τουλάχιστον τραβάει την προσοχή».
Με τη σειρά του ο Ντε λα Ρόσα του εξήγησε: «Όλες οι πληροφορίες για την Ferrari είναι πολύ αξιόπιστες. Προέρχονται από τον Νάιτζελ Στέπνεϊ, τον πρώην αρχιμηχανικό τους, ο οποίος δεν ξέρω τι θέση κατέχει τώρα στην ομάδα τους. Είναι ο ίδιος που μας είπε στην Αυστραλία ότι ο Ράικονεν θα έκανε pit-stop στον 18ο γύρο. Έχει φιλικές σχέσεις με τον Μάικ Κάφλαν, τον αρχισχεδιαστή μας».
Επίσης, υπήρχαν και άλλα mail που αφορούσαν την εύκαμπτη αεροτομή, την αεροδυναμική ισορροπία, το σύστημα πέδησης της Ferrari και τη στρατηγική της στα pits. Τέλος, όσον αφορά την επικοινωνία του Κάφλαν με τον Στέπνεϊ η ιταλική αστυνομίας, είχε καταγράψει τουλάχιστον 288 SMS και 35 τηλεφωνήματα μεταξύ τους το χρονικό διάστημα 11 Μαρτίου με 3 Ιουλίου του 2007».