«Μην ξοδεύετε πολλά»

Επιμέλεια: Στάθης Μασκαλίδης

«Μην ξοδεύετε πολλά»Η αλήθεια είναι ότι οι ομάδες έχουν χάσει το μέτρο στον τρόπο που ξοδεύουν εκατομμύρια δολάρια για την εξέλιξη των μονοθέσιών τους και ο Μαξ Μόσλεϊ, έκρινε ότι πρέπει να τις επαναφέρει στην… τάξη. Όπως αποκαλύπτει το autosport, ο πρόεδρος της FIA, έστειλε γράμμα στους διευθυντές των ομάδων, στο οποίο τους απευθύνει έκκληση  για μείωση του κόστους στο σπορ και ειδικά στα χρήματα που δαπανούνται για τεχνολογικά ζητήματα. Η κίνηση αυτή του Μόσλεϊ, έρχεται την ώρα που οι συζητήσεις για τη συμφωνία και ο τρόπος κατανομής των χρημάτων της FOM, δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί και μάλιστα ο υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να περνάει σε δεύτερη μοίρα.

«Τα μεγάλα κέρδη της F1 στην παρούσα φάση χάνονται σε άσκοπες ασκήσεις για την ιδιωτική ευχαρίστηση των μηχανικών. Ως αποτέλεσμα αρκετές ανεξάρτητες ομάδες χάνουν χρήματα, την στιγμή που θα έπρεπε να έχουν κέρδη και οι κατασκευαστές καλούνται να ξοδεύουν τεράστια ποσά. Αν δεν χάνονταν χρήματα σε άσκοπες, κρυφές τεχνολογίες που ήδη υπάρχουν, η F1 θα ήταν μια εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση. Αντ’ αυτού επιβιώνει από δάνεια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δωρεές φίλων δισεκατομμυριούχων. Δεν πρέπει να χάνεται χρόνος συζητώντας πως θα μοιραστούν τα χρήματα της FOM. Είναι ένα δευτερεύον ζήτημα», αναφέρει ο Βρετανός στο γράμμα του και καταλήγει μιλώντας για το KERS (Kinetic Energy Recovery Systems).

«Ο τεχνικός διαγωνισμός έχει γίνει τρομερά ακριβός και τα περισσότερα στοιχεία επειδή είναι κρυφά και μυστικά, δεν προσφέρουν τίποτα στην ψυχαγωγία. Δεν έχει απολύτως καμία λογική να ξοδεύεις τέτοια ποσά σε πράγματα που δεν προσφέρουν διασκέδαση και μάλιστα ορισμένες φορές την εμποδίσουν. Για αυτό τον λόγο κάθε τμήμα του μονοθεσίου που δεν θα είναι γνωστό, ορατό και κατανοητό από το κοινό θα πρέπει να είναι κοινό για τις ομάδες και να κατασκευάζεται στο χαμηλότερο κόστος. Ο τεχνικός διαγωνισμός θα πρέπει να περιοριστεί σε τμήματα που είναι ορατά και κατανοητά και μελλοντικά χρήσιμα, π.χ KERS. Αυτό θα έφερνε μεγάλη μείωση του κόστους και δεν θα επηρέαζε την διασκέδαση, καθώς τα μονοθέσια θα ήταν πιο όμοια, με αποτέλεσμα να γίνονται πιο ανταγωνιστικές κούρσες και κατά συνέπεια περισσότερη ψυχαγωγία».

Η αυτοβιογραφία του Στέπνεϊ
Την ερχόμενη άνοιξη αναμένεται να κυκλοφορήσει το αυτοβιογραφικού χαρακτήρα βιβλίο, του Νάιτζελ Στέπνεϊ. Ο πρώην αρχιμηχανικός της Ferrari, στο «Red Mist» (όπως θα λέγεται το βίβλιο), σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε Λόρι Κόφι, που αποτελεί στέλεχος της εκδοτικής εταιρείας, σε αυτό ο υπαίτιος του μεγαλύτερου σκανδάλου στην ιστορία της Formula, θα μιλάει για τη ζωή του εντός και εκτός του σπορ, αλλά φυσικά θα καταθέτει και τη δική του άποψη για τα όσα διαδραματίστηκαν γύρω από το Stepneygate. «Δεν είχε την ευκαιρία να πάρει θέση για το όλο θέμα και αυτό σκοπεύει να κάνει τώρα. Δεν πρόκειται για οικονομικούς λόγους», τόνισε η Κόφι.

«Έχει μεγάλη αξία ο τίτλος»
Αν και για να κατακτήσει η Ferrari τον τίτλο στους κατασκευαστές χρειάστηκε να μηδενιστεί η McLaren, ο Φελίπε Μάσα πιστεύει ότι η αξία αυτού Του Πρωταθλήματος παραμένει η ίδια. Τα ασημένια βέλη τιμωρήθηκαν με αποκλεισμό από την εν λόγω κατηγορία για το Stepneygate τη στιγμή που οδηγούσαν την κούρσα με διαφορά 23 βαθμών. «Αν κατακτήσαμε το Πρωτάθλημα επειδή μια ομάδα δεν ακολούθησε τους κανονισμούς, μπορούμε να πούμε ότι εμείς το πράξαμε και είμαστε πρωταθλητές. Η Ferrari έκανε φανταστική δουλειά και την αξίζαμε αυτή την επιτυχία», είπε ο Βραζιλιάνος,
ενώ για την απόφαση της McLaren να μην καταθέσει έφεση δήλωσε: «Πιθανότατα παραδέχθηκαν ότι έκαναν λάθος και τώρα το πληρώνουν».